Lippinge!

Lippinge är namnet på vår scoutstuga där de allra flesta aktiviteterna sker. Stugan ligger mellan Knivsta och Alsike, med gott om utrymme både inne och ute. Vi har två tämligen stora rum och mellan dessa en bra farstu och ett bra kök.

Ute finns en stor gräsplan och även en del skog med en lägerbålsplats som har en fin scen. Vi har också två fasta vindskydd.

Lippinge går inte att hyra, men ni är varmt välkomna att hälsa på någon av våra avdelningar.

Vägen till stugan är en smal grusväg vilken inte medger möten. För att undvika sådana så finns en regel att man inte får åka ut från scoutstugan 10 minuter innan och 5 minuter efter scoutmötets start och slut.

Antalet parkeringsplatser är begränsat, så samåk så ofta ni kan för att minska antalet bilar!

Låna Lippinge