Bäver 6-7 år

På bävernivå leker vi fram nyfikenheten om scouting hos alla våra barn.

Vi provar oss fram på ett lekfullt sätt.

För att vara med i Bävrarna skall du vara 6-7 år (fsk-åk 1). Vi bäverscouter träffas på tisdagar i Lippinge, förutom då det är någon annan utflykt. När vi träffas i Lippinge på tisdagar så börjar vi 18.15 och slutar 19.15.

Vi är ute så mycket vi kan, så det är kläder efter väder som gäller, även för föräldrar! Det är inte kul att frysa eller bli blöt! Ibland eldar vi och då kan scouterna lukta rök när dom kommer hem. Smutsiga kommer dom också bli…!

På våra träffar pratar vi om scouting, naturen och vår omvärld. Vi lär oss att ta hand om varandra och vårda naturen, vi provar enklare matlagning ute samt pysslar och skapar. Givetvis sker allting på ett lekfullt sätt.

Det är trångt på vår väg in till Lippinge.

Om du skjutsar, tänk på att inte åka från Lippinge förrän tidigast 10 minuter innan eller 5 minuter efter det att verksamheten startat eller slutat så att alla har hunnit åka.

Kontakta Bäverledarna

baverledare(a)knivstascout.se