Upptäckare 10–12 år

I Scouterna gör du spännande upptäckter varje dag.

Upptäckarscout blir man när man är tio år (åk 4-5).

Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går så klart bra att börja som Upptäckare direkt. I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses. Vi träffas vanligtvis på måndagar klockan 18:30 – 20:00 i Lippinge. Upptäckarscouten tar kniv- och yxbevis, sover i vindskydd, paddlar med övernattning och åker på läger en hel vecka på sommaren. Och mycket mycket mer! På våren deltar vi i Upptäcksresan med alla andra upptäckare i vårt distrikt, Upplandsslättens scoutdistrikt.

Det är trångt på vår väg in till Lippinge.

Om du skjutsar tänk på att inte åka från Lippinge förrän tidigast 10 minuter innan eller 5 minuter efter det att verksamheten startat eller slutat så att alla har hunnit åka.

Kontakta Upptäckarledarna

upptackarledare(a)knivstascout.se