Spårare 8–9 år

Hos Spårarna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du är åtta år (åk 2-3), och var beredd på äventyr redan från första dagen.

Spårarscouterna är ute så mycket som möjligt. Därför är det viktigt att scouterna har oömma kläder och rejäla kängor, stövlar eller andra bra uteskor. Att sitta vid en eld är trevligt och det gör vi ofta, men då kan kläderna lukta rök när man kommer hem!
Vi träffas på tisdagar i Lippinge kl 18.15 – 19.45 förutom då det är en hajk, kanotpaddling eller annan utflykt.
På våren deltar vi i Miniatyret med alla andra spårare i vårt distrikt, Upplandsslättens scoutdistrikt.

Det är trångt på vår väg in till Lippinge.

Om du skjutsar tänk på att inte åka från Lippinge förrän tidigast 10 minuter innan eller 5 minuter efter det att verksamheten startat eller slutat så att alla har hunnit åka.

Kontakta Spårarledarna

spararledare(a)knivstascout.se