Bidrag från Majblomman

Majblomman delar ut bidrag till barn under 18 år. Alla barn skall ha möjlighet att delta i scouterna, både i terminernas aktiviteter och på sommarläger.
Knivsta scoutkår har tidigare fått bidrag till ryggsäckar, sovsäckar och liggunderlag som vi kan låna ut till scouter som behöver när man exempelvis skall på hajk eller läger. Vi har också fått bidrag till flytvästar så att alla barn kan ha en egen när vi paddlar kanot.

Om du som scout/scoutförälder inte riktigt får det ekonomiska att räcka till kan du söka bidrag för scouten. Det kan vara för hela eller delar av lägeravgift, terminsavgift eller till kläder eller utrustning som behövs för att vara med på våra aktiviteter.
Aktuell ansökningsblankett:  www.majblomman.se
Ifylld blankett skickas till Majblommans lokalförening i Knivsta på den adress som finns på blanketten.