Scoutlägret är årets höjdpunkt

för alla scouter.

Läger är både det roligaste och det viktigaste vi gör inom scouterna. Då får vi chans att använda allt det vi lärt oss under terminerna. Det är också på läger som man skapar sina djupaste kamratrelationer med sina scoutkompisar och även får en chans att träffa andra scouter från andra delar av Sverige eller världen.

Nedan finns information om det läger vi åker på gemensamt i kåren. Längre ned på sidan finns tips om andra scoutläger som du kan delta på istället

Scouternas läger i Sverige och världen

Från att du är upptäckarscout kan du åka på läger i Sverige och världen som anordnas centralt av Scouterna. Det kan till exempel vara en segling i Östersjön med vårt skepp Biscaya eller den utmanande vandringen Explorer Belt någonstans i Europa.

Scouternas läger i Sverige och världen »